شارژ کارتیج هایفو

از جمله دستگاه‌های کاربردی که در کلینیک‌ها برای جوان‌سازی و زیبا‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند دستگاه هایفو صورت است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه هایفو مربوط به کارتریج (HIFU Cartridge) آن می‌باشد. چرا که بدون وجود کارتریج هایفو دستگاه قابلیت نفوذ به عمق مشخصی از پوست را برای جوان‌سازی پوست نخواهد داشت. از طرفی دیگر کارتریج هایفو یک قطعه مصرفی بوده و عمر محدودی دارد. لذا کاربران این دستگاه‌ها باید بعد از مدت مشخصی به فکر تعویض و یا شارژ مجدد آن باشند. بطور معمول عمر این قطعه با توجه به کیفیت ساخت و شرکت تولیدی براساس تعداد پالس‌هایی که دارد اندازه‌گیری می‌شود. مثلا برخی از آن‌ها دارای تعداد شات مصرفی ۵۰۰۰، ۱۰۰۰۰، ۲۰۰۰۰ و … است. بعد از اینکه تعداد شات‌های تعیین شده تمام شد تعویض یا شارژ آن اجباری خواهد بود.

شارژ کارتریج هایفو

نحوه عملکرد کارتریج هایفو

همان طور که گفته شد دستگاه هایفو یکی از به روزترین دستگاه‌های زیبایی و جوان‌سازی پوست است. این دستگاه به دلیل بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌ها توانسته با استقبال بسیاری از پزشکان و بیماران روبرو شود. به طوری که می‌توان از آن برای بسیاری از اهداف زیبایی استفاده کرد. از جمله این موارد می‌توان به درمان افتادگی پوست، رفع چروک‌های پوستی، لاغری و غیره اشاره کرد. مهم‌ترین بخش دستگاه هایفو کارتریج نام دارد. چرا که اصلی‌ترین وظیفه برای رسیدن به هدف مورد نظر توسط آن انجام می‌گیرد. البته کارتریج‌ها با توجه به ناحیه اعمالی هایفو و همچنین هدف مورد نظر در انواع مختلفی طراحی و استفاده می‌شوند.

نحوه عملکرد رفع چروک‌های به این صورت است که امواج اولتراسوند توسط آن به صورت متمرکز روی هدف تابیده می‌شوند. در نتیجه این امواج اولتراسوند متمرکز گرمایی در همین محدوده ایجاد و به سلول‌های مورد نظر القا می‌شود. اگر عملیات هایفو با هدف لاغری به چربی‌ها اعمال گردد، گرمای ایجاد شده باعث تخریب دیواره‌های سلولی چربی‌ها می‌شود. در اثر از بین رفتن چربی‌ها از بدن بیمار شاهد لاغری موضعی در آن ناحیه خواهد بود. یا مثلا اگر با هدف درمان افتادگی پوست اعمال شود این گرما سلول‌های ناحیه درم پوست را تحریک کرده و باعث تولید بیشتر کلاژن و الاستین می‌شود. ایجاد این دو ماده سبب می‌شوند تا جوان‌سازی قابل ملاحظه‌ای را در پوست مشاهده کنیم.

کاتریج هایفو

کارتریج هایفو در انواع مختلفی تولید می‌شود. هر یک از این کارتریج‌ها برای استفاده در ناحیه خاصی از بدن و البته برای هدف متفاوتی است. یکی از پرکاربردترین آن‌ها برای اهداف زیباسازی صورت می‌باشد.
اصلی‌ترین کاربرد کارتریج هایفو صورت که توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود عبارتند از: سفت کردن پوست صورت و رفع شل‌شدگی و افتادگی در آن ، بالا بردن ابرو (لیفت ابرو)، رفع چین و چروک، بلند کردن خط فک، رفع مشکل غب غب
مشاهده دستگاه هایفو دابلو اس
واتساپ
اینستاگرام